Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Sınırında 278 binden fazla yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptığı değerlendirmede, hızlı tren hattı ile Ankara-Sivas ortası arasındaki mesafenin 603 kilometreden 405 kilometreye düşürüldüğünü söyledi.
Ankara-Sivas ortasında 12 saat olan demiryolu yolculuk süresinin 2 saate, Ankara-Yozgat ortasında ise 1 saate düşürüldüğüne işaret eden Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:
“Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın hizmete açıldığı 26 Nisan 2023 tarihinden bu yana 278.854 kişiyi hızlı, güvenli ve konforlu bir şekilde sevdiklerine ulaştırdık. Cuma, Cumartesi günleri olduk. hattaki yolcu yoğunluğunu ve vatandaşlarımızın taleplerini karşılamak için 11 Ağustos’un prestiji ile Pazar günü Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Treninde günde 8 karşılıklı (4+4) sefer yapma kararı aldık. Günlük ortalama 3 bini aşkın yolcunun seyahat ettiği hatta cuma, cumartesi ve pazar günleri 966 kişilik kapasite artışı sağlanacak.”
YENİ İSTASYONLAR AÇILACAK
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin ilk hızlı tren hattı projesi olan Ankara-Sivas güzergahında yer alan Yıldızeli, Yerköy, Sorgun, Akdağmadeni ve Elmadağ’da yeni istasyon çalışmalarının devam ettiğini belirterek, yeni istasyonun siparişini verdi. üretim çalışmalarının bir an önce tamamlanarak hizmete alınması hedefleniyor.
Çalışmaların kesintisiz sürdürüldüğüne işaret eden Uraloğlu, şunları kaydetti:
“Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı güzergahındaki Yıldızeli, Yerköy, Sorgun, Akdağmadeni ve Elmadağ istasyonlarında çalışmaların tamamlanması için son aşamaya gelinmiştir. Kelam konusunun daha erişilebilir ve kullanılabilir hale getirilmesi.Bu proje değişiklikleri ile insanlarımızın istasyonlarımıza daha kolay ulaşabilmesi ve bu sayede hızlı demiryolu ulaşım ağından en etkin şekilde faydalanılması amaçlanmaktadır.Fiziksel anlamda bir adım daha atılmıştır. Çalışmalar en kısa sürede tamamlanarak istasyonlar vatandaşlarımızın hizmetine açılacaktır.”
“YENİ İSTASYONLAR BÖLGE TURİZMİNE VE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLAYACAK”
Yapımı devam eden istasyonların tamamlanmasının ardından bölge turizminin ve ekonomisinin daha da canlanacağına işaret eden Uraloğlu, şöyle konuştu: “405 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında toplam 66 kilometre uzunluğunda 49 tünel ve 27 kilometre uzunluğunda 49 viyadük inşa ettik. Projenin en uzun tüneli 5 bin kilometre ile Akdağmadeni bölgesinde bulunuyor. 125 metre. En uzun demiryolu viyadüğü 2 bin 220 metre. 89 metre yüksekliğindeki Türkiye’nin en yüksek ayağına sahip demiryolu viyadüğünü Elmadağ’a yaptık.”o bitirdi.